جناح های ی ایران قدم در راه یک مسیر انتحاری گذاشته اند برای کسب اکثریت مجلس؟

در مجلس اول و دوم جمهوری اسلامی ایران نمایندگانی بغایت فاضل و دانا داشتیم اما به تدریج با وسیع شدن نظارت شورای نگهبان و دخالت سایر نیروها و انحراف نمایندگان سال به سال از کیفیت نمایندگان کاسته شد.

کم کم مجلس تبدیل به چاله میدان شد رقبا برای خارج کردن حریف نیاز به وزن کشی ی نداشتند نیاز به "عربده کش" نیاز به هوچیگری" نیاز به شناتاژ باعث شد.

تا نازلترین نیروهای خیابانی برای حضور در مجلس صف ببندند.

کم کم وزن مالی سودهای باد آورده مماشات زیر میزی فروش رای "استیضاح" همکاری ناظران مردم با پیمانکاران (دولت) چنانان بر وزن نماینده مردم بودن چربید که حضور تعداد انگشت شمار نماینده واقعی هم در مجلس زیاد تلقی شود؟

کار سودجویان برای حضور در مجلس به جای رسید که طرف حاضر بود تمام اموال فامیل و آینده را برای کسب نمایندگی هزینه کند؟

هر چه جلوتر آمدیم حضور اراذل و اوباش تحت نام نماینده بیشتر وبیشتر شد.

کار به جای رسید که یک نماینده خدایی کند بر دیگران حتی باج خواهی کند از همه کس حتی رئیس جمهور وزیر حتی نماینده امام؟

گاهی حرکت بعضی از نمایندگان که از طریق شبکه های اجتماعی منعکس شد نشان از چه انحراف عظیمی می داد.

نماینده در هر جا ظاهر می شد دستور می داد توهین می کرد حتی حرکت فیزیکی و ضرب و شتم به نمایشی از حماقت غرور و نخوت را به رخ می کشید؟

نمایندگانی از جنس از ما بهتران که نه در مجلس کار می کرد نه در حوزه انتخابیه نه تلاش برای قانون گذاری نه برای مملکت تنها برای سود شخصی و جناحی حضوری پر رنگ داشت.

این روند باعث شکل گیری یک طبقه خاص شد به نام نماینده مجلس اما در عمل ان شب رو را رو سفید کردند؟

حرکت دست جمعی به وزارت خانه مربوطه تهدید وزیر وکیل برای گرفتن امتیاز معدن امتیاز نمایندگی خاص برنده شدن در مناقصه یا مزایده خاص ؟

توهین فحاشی "گردن کشی قانونی" کوچکترین القاب برای چنین حرکتی است که وزرات نفت در مجلس در بنگاه خصوصی سازی در لابی گری خودرو سازان در لابی گری ثروتمندان جامعه از طرف نمایندگان رویت شده است.

و بسیاری همراه فیلم و عکس و آراء غیر قابل قبول ثبت شده .

غیر قابل کتمان است حتی هر دوجناح ی هم در آن شرکت کرده اند؟

خوب با این مجلس با این نمایندگان که در عادی ترین حالت در مجلس حضور دارند نه به سخنرانی گوش می کنند نه به طرح و لایحه توجه دارند نه سواد آن را دارند اظهار نظر کنند.

حتی بسیاری ممنوع المصاحبه بودند یا هستند؟

می خواهی چه قانونی به تصویب برسد یا چه قانونی از مجلس خارج شود؟

نتیجه بسیار وحشتناک است.

فاجعه خیلی عمیق تر و دردناک تر از این است که تصویر کردم ؟

مواردی از اغفال جنسی اختلاس از بخش خصوصی ( از بخش عمومی و دولتی تا دلتان بخواهد وفور دیده می شود) کسب مال غیر مشروع و. دیده شده که از توضیح ان می گذریم

چون مبتلایان درصد کمی را شامل می شوند.

  با این فجایع است که جمهوری اسلامی ایران به اینجا رسیده است؟

که برای ادامه حیات باید از نو شروع کند و گرنه این مجلس یازدهم آخرین مجلس آن خواهد بود.

هر چه بخواهیم از داخل مجلس بیشتر گزارش بدهیم ابعاد فاجعه بیشتر هویدا می شود بهتر است برای تهیه و تدارک یک مجلس بهتر حاکمیت قوانینی فرا قوه ای ( خارج از قوانینی که خود مجلس برای خودش تدوین می کند در نظر بگیرد) طرح کند تا بتوان یک مجلس سالم و قوی تشکیل داد؟

هر چند برای این موضوع کمی دیر شده است.

اما هنوز وقت باقی است 

اگر مجلس ایران درست شود تمام مشکلات دیگر قابل درست شدن است حتی دولت غیر صالح از ترس مجلس نمی تواند خطای زیادی انجام دهد.

اما اگر مجلس درست نشود امکان درست شدن بقیه مشکلات غیر ممکن است؟

با این تفاصیل نیاز است حداقل مطالب زیر برای گزینش نمایندگان اتخاذ شود.

این موارد برای دوره نمایندگی یازدهم پیشنهاد می شود.

1- هر نماینده علاوه بر مدارک تحصیلی (متاسفانه مدارک تحصیلی در دست مردم گویای سواد نیست بسیاری با لطیف الحیل کسب شده است )باید در امتحانات سطح سواد و اطلاعات قانونی و ی کشور شرکت کنئ اهمیت این امتحان سخت و همه گیر بیش از مدرک تحصیلی باید ارزش داشته باشد و گرنه حضور نماینده بی سواد یا کم سواد خطرش از نماینده فاسد بیشتر است.

پیشنهاد می کنم این امتحان بسیار سنگین تر از کنکور با سوالات همه گیر اسلامی ی اخلاقی و حتی در حوزه تخصصی شرکت کننده در اقتصاد در وکالت در مهندسی در مدیریت در جغرافیای ی و غیره انجام شود و اصلی ترین شرط حضور در نمایندگی قبولی در این امتحان باشد.

2- تایید صلاحیت اخلاقی داوطلبان نمایندگی با تحقیق میدانی صلاحیت اسلامی و اخلاقی بسیار بالاتر از استعلام سوء سابقه نیروی انتظامی ممکن است کسی سابقه قضایی محکومیت نداشته باشد اما فاقد حداقل های مورد نیاز نمایندگی باشد.

3- اصالت خانوادگی در کسب کرسی نمایندگی باید به عنوان یک اصل شناخته شده باشد سابقه روشن تابعیت ایرانی سابقه حضور دراز مدت در حوزه نمایندگی خوش سابقه بودن حتی پدر و مادر باید یک اصل باشد ( نداشتن فساد اخلاقی در خانواده حتی ملاک باید باشد) بخصوص برای اقوام درجه یک و حتی فرزندان نماینده اشتهار به خوبی و رعایت موازین هر اجتماعی

4-صاحب اموال غیر مشروع و باد آورده نباشد ( این موضوع بسیار مهم است ) اموال مشکوک باعث ریخت و پاش زیاد برای کسب نمایندگی خواهد شد.اموال پدری هر چند کلان باشد بلامانع است

اموال ناشی از کسب در دراز مدت بلامانع است  

5-هر نماینده باید در یک رشته اختصاصی مورد نیازمجلس تخصص داشته باشد و گرنه سواد عمومی کافی نیست برای قانون گذاری سابقه طولانی در یک رشته خاص و تخصص در یک صنعت یا کسب خاص در سالیان دراز به اندازه مدرک تحصیلی باید ارزش گذاشته شود همانطور که در دادن دکترا کسب و کار یا مدیریت کسب و کار یک امتیاز غیر قابل جایگزین شناخته شده است

متاسفانه سابقه مفید در کشور ما نادیده گرفته می شود در حالیکه در دنیا برای اعطا مدرک تحصیلی برای اعطا سمت برای اعطا تابعیت برای اعطا مدیریت بعنوان یک اصل یا حتی اام در نظر گرفته می شود.

دیده شده در یک بیمارستان تازه تاسیس در مناطق محروم که تمام پرسنل جوان و بی تجربه هستند تعدادتلفات بسیار بالاتر است با وجودی که سطح تحصیلات پرسنل بسیار بالا بوده اما یک بیمارستان قدیمی که حتی از ماما های تجربی و فوق دیپلمه و پرستاران تجربی استفاده می کند تلفات نرمال یا بسیار کم گزارش شده

گاهی فقط یک تکنسین اطاق عمل قدیمی با تجربه در یک چنین محیطی به شدت تلفات جراحی کاهش می دهد. تکیه بی دلیل در ایران بر مدرک تحصیلی از نوع جدید مدارس غربی یک نقشه استعماری بود برای قطع کردن پیوند دو نسل تجربی و تحصیل کرده که متاسفانه موفق عمل کرد و بسیار زیانبار بود بخصوص در زمینه پزشکی حالا تکیه نمایندگان بر صرفا مدرک کارشناسی ارشد کفایت نخواهد کرد.

این حداقل صلاحیت مورد انتظار است اما قوانین حاکم بر نمایندگان هم باید تغییر کند 

پیشنهاد های زیر می تواند آسیب های نمایندگی به شدت کاهش دهد اگر اجرایی شود.

1- هر کسی که به نمایندگی انتخاب شد مادام عمر حقوقی معادل نماینده گی و بعد هممعادل بازنشستگی کشوری دریافت کند ( تا حداقل امنیت مالی برای اطمینان روانی نماینده ایجاد کند )

حتی اگر این حقوق مشمول کارمندان یا معلمین شاغل باشد به فرض اینکه نماینده پس از دوره نمایندگی به شغل اسبق خود باز گردد یا دو حقوق بازنشستگی دریافت کند این پرداختها می توانددر سلامت نماینده موثر باشد همانند یک قاضی

2- نماینده حق لابی گری برای هیچ مقام یا صنفی را ندارد مگر مطرح کردن مطالب منطقی و مستدل

برای حمایت از سلامت کشور و اقتصاد یا حمایت روانی ( گاهی دیده شده بدون هیچ منطقی نماینده از پزشکان یا طلا فروشان یا خودرو سازان در مقابل گرفتن مالیات حمایت کرده اند یا لابی گری کرده اند حتی مجلس تحت فشار گذاشته اند تا یک قانون به نفع اشخاص یا جریان خواص به تصویب برساند) تشخیص درستی حمایت یا لابی گری با نمایندگان ناظر شورای نگهبان باید باشد.

3- نمایندگان باید زیر نظر یک نمایندگانی خارج از مجلس ( شورای نگهبان ) فعالیت کنند ورود و خروج شرکت در جلسات وقت گذاشتن برای کمسیونها وقت گذاشتن برای مطالعه یا پیگیری مطالب باید نماینده زیر ذربین باشد و گرنه احتمال کم کاری یا فرار از مسئولیت بسیار در این شغل آسیب پذیر بوده اند باید مشخص شود نماینده حداقل در روز هشت ساعت خدمت کند مشتاقانه در مجالس شرکت کند در رای گیری حضور فعال داشته باشد موبایل بازی مکالمه خارج از عرف نداشته باشد

اگرچه نمایندگان با این شروط مخالفت خواهند کرد و این کا رها را جزء آیین نامه داخلی مجلس می دانند اما این موارد به مجلس ضربه سختی زده باید با مقام بالاتر کنترل شود.

4-نماینده حق کار در خارج از مجلس نداردنه برای شخص خودش نه برای وزارتخانه و یا ارگان دیگری

حق دریافت وجه و حقوق از هیچ مقامی ندارد هم در مدت نمایندگی هم بعد از نمایندگی این شفافیت مالی یک اام است و یک آسیب بزرگ اگر نباشد.

بستن این غار عظیم بستن سوراخ مفسده خواهد بود همانطور که اول اعلام کردیم نماینده باید حقوق تمام عمرش تامین شود همانطور هم هر دریافت دیگر می تواند مفسده انگیز باشد.

نماینده مجلس حتی هدیه می گیرد باید عنوان کند مطرح کند یک وقتی این هدیه فرهنگی است یک وقتی مالی است نوع مالی باید ممنوع گردد ( هر مقدار هدیه مالی ممنوع باید باشد)

5-نماینده حق شرکت در هیئت مدیره یا موسس هیچ بنگاه شخصی دولتی جدید را بعد از نمایندگی ندارد حتی اگر قبلا چنین سمتی داشته در دوره نمایندگی تعلیق گردد بعد از پایان دوره نمایندگی بازگشت بلامانع است.

6- نماینده بعد از نمایندگی حق گرفتن سمت در دولت ( فرمانداری  استانداری ) ندارد مگر به تجویز شورای امنیت ملی.

7-نماینده باید تعهد کتبی و اامی بدهد از قدرت نمایندگی برای مقاصد شخصی گروهی و یا فامیلی استفاده نکند در غیر اینصورت تخلف کرده و از نمایندگی خلع شود این بند خلع بسیار اهمیت دارد نمایندگی اکتسابی هست اما باید خلع شدگی هم داشته باشد تا امکان محاکمه خاطیان فراهم شود متاسغانه باره دیده شده نماینده چنان در منکرات تملک مالی و تخلف غوطه ور می شود 

مستحق زندان است اما همچنان از معافیت نمایندگی بهره  می گیرد؟

8- نماینده در تمام عمر بعد از نمایندگی باید آماده همکاری با مرکز پژوهش های مجلس داشته باشد تا در تحقیقات از او استفاده شود

9- در خاتمه تقاضای تقدیر از نمایندگان مخلص و کوشا بصورت قانونی دارم اگر نماینده ای تمام موارد بالا را رعایت کرد در پایان همکاری قانونی و بازنشستگی مبلغی معادل بیمه بازنشسنگی به او پرداخت شود.

اگر بتوانیم با این موارد یک مجلس سالم تدارک کنیم می توان تضمین کرد تمام کشور را بیمه کرده ایم حتی رئیس جمهوری حتی قوه قضاییه حتی تمام شرکت های دولتی و غیره حتی نیروی انتظامی

حال مشخص میشود این مجلس سالم چقدر اهمیت دارد.  


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها